۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

بی خبری از وضعيت محمد داوری پس از گذشت بیش از 2 ماه از برگزاری دادگاه وی




کمیته گزارشگران حقوق بشر - پس از گذشت بيش از دوماه از تشكيل دادگاه محمد داوری، عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران و سردبیر سحام نیوز در شعبه 26 دادگاه انقلاب،‌ هنوز هيچ تصميم قضايی در خصوص پرونده وی اتخاذ نشده است.
برای این فعال صنفی - مدنی وثیقه 200 میلیون تومانی صادر شده اما او قادر به پرداخت این مبلغ نیست و همچنان پس از گذشت 5 ماه در بازداشت به سر می برد. وي معلم يكي از مدارس منطقه 11 تهران بوده و از زمان بازداشت قادر به حضور در كلاس درس نبوده و از اين بابت دچار مشكلات كاري و حتی اخراج به علت غيبت طولانی مدت خواهند شد.
از جمله اتهامات محمد داوری فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی عنوان شده است. وكلاي وی، ژينوس شريف رازی و مينا جعفری هستند.
محمد داوری در روز 17 شهریورماه در پی حمله نیروهای امنیتی به دفتر شخصی مهدی كروبی و دفتر حزب اعتماد ملی با حكم جلب صادره از سوي دادستاني تهران بازداشت شد.
============================================== 
 قبلا برادر آقای داوری به " سخن معلم " گفته بود که به او فشار می آورند تا بگوید اشتباه کرده است و نیز او را مجبور به اعتراف کنند اما تاکنون موفق نشده اند .
اول آذرماه دادگاه ایشان برگزار شد ولي تاکنون ایشان در بلاتکلیفی به سر می برد و معلوم نیست این بلاتکلیفی تا کی ادامه خواهد یافت ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.