۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

نامه وکلای دبیر کانون صنفی معلمان ایران به دولت آبادی دادستان تهران و گفت و گویی با پیمان حاج محمود عطار وکیل علی اکبر باغانی


وکلای علی اکبر باغانی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، نامه ای به دادستان تهران نوشته اند و در آن اعتراض خود را به صدور قرار بازداشت برای موکلشان اعلام داشته اند.

به گزارش دانشجونیوز، باغانی پیش از این در سال 1385 و در پی تجمع اعتراضی معلمان در مقابل مجلس بازداشت شده و بعد از مدتی آزاد شده بود. وی اخیرا به همراه محمود بهشتی لنگرودی، دیگر عضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران به اتهامات واهی مجددا بازداشت گردیده و هم اکنون دربند 209 زندان اوین به سر می برد.

نامه ی صادره از طرف وکلای باغانی خطاب به دادستان تهران، به همراه متن مصاحبه ای آقای پیمان حاج محمودعطار وکیل وی که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته است، در زیر می آید:

۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر بر همگان مبارك باد

 ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر بر همگان مبارك باد

۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

محمود بهشتی و علی رضا هاشمی "با سپردن وثیقه" از زندان آزاد شدند

 درست 35 روز پیش بود که علی اکبرباغانی ومحمود بهشتی،دبیر کل و سخنگوی کانون صنفی معلمان،از سوی نیروهای امنیتی، فراخوانده، بازداشت گردیدند. علی رضا هاشمی،دبیرکل سازمان معلمان نیز در بعدازظهر همان روز و در منزل دستگیرشد. خبر این بازداشت ها که پیش از هفته ی بزرگ داشت مقام معلم روی داد،گستردگی ویژه ای یافت و در میان فرهنگیانی که این بزرگواران را می شناختند،پرسش ها درافکند و ناخشنودی و نگرانی ها برافروخت. به ویژه که پس از این رخداد،پاره ای دیگر از کوشندگان فرهنگی همچون اسماعیل عبدی و محمد علی شیرازی و ... نیز به جرگه ی بازداشت شدگان پیوستند. از این رو،هنگامی که امروز صبح، خبر آزادی احتمالی برخی از این دوستان شنیده شد،تا اندازه ای غافل گیرانه بود و دور از انتظار. می توانست درست نباشد- به سان خبر دروغ آزادی رسول بداقی، پیش از عید نوروز- اما خوشبختانه :
                                      محمود بهشتی 

                                             و
                                    علی رضا هاشمی

ساعتی پیش و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند. از آزادی باغانی،بداقی،عبدی،خواستار،داوری و ... همچنان خبری نیست،اما آزادی های امروزسه شنبه یازدهم خرداد هشتاد و نه، امیدها را زنده کرد و دل ها را بی تاب تر. هرچند مرگ فرزاد،همچنان بر این روزگاران،سایه ای سنگین افکنده است.

۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

آخرین خبر از رسول بداقی،آموزگار دربند

نزدیک به بیست روز پیش بود که رسول بداقی،عضو هیآت مدیره ی کانون صنفی معلمان از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج برده شد. کاری که دست کم، رفت وآمد و دیدار خانواده ی او را بسیارسخت تر از پیش کرد. در دو سه روز گذشته اما، با پخش خبربرخورد ناشایستی با ایشان در زندان رجایی شهر،دلواپسی و نگرانی ها درباره ی این آموزگار ارزنده و دلسوز،رو به فزونی گرفت و از ناروایی که به ایشان رفته،افسوس ها برخاست. دوستانی که شنیده بودند،شگفت زده و آشفته از چرایی آن می پرسیدند و از حال و روزپس از برخورد با او.

خوشبختانه امروز غروب،بداقی از زندان به منزل زنگ زده و از سلامتی اش خبر داده است. دیروزبا دستور قاضی پرونده – قاضی صلواتی – رسول از زندان رجایی شهر به زندان فردیس منتقل گردیده است. گویا پس از برخورد با ایشان، مسعود شفیعی-وکیل جدید رسول-لایحه ای اعتراضی نوشته و به نزد قاضی پرونده می برد و ایشان را از رویداد آگاه می کند. پس از این گفت وگو و ارائه شکایت، صلواتی دستور رسیدگی به مسآله وهمچنین جابجایی بداقی را می دهد. برپایه سخن بداقی،ایشان هم اکنون و در زندان جدید از شرایط بهتری برخوردار می باشد.

برشي از دغدغه هاي يك آموزگار

آن خبر خوش برای کارمندان ( معلمان ) این بود : " 6 درصد " ... آقای حاجی بابایی ! به جای حاشیه روی فقط پاسخگو باشید !



بر اساس مصوبه هیئت وزیران :




افزایش حقوق كارمندان و بازنشستگان: فقط شش۶درصد همین
فرآورده های لبنی 45 درصد گران شد


 " می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در آموزش وپرورش یا ساختار" .



" چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش وپرورش نمی تواند..."




" شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟"

" وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند "





بر اساس مصوبه هیئت وزیران :



افزایش حقوق كارمندان و بازنشستگان: فقط شش۶درصد
فرآورده های لبنی 45 درصد گران شد


ایلنا: رئیس هیأت مدیره دامداران ایران با اعلام افزایش 45 درصدی قیمت فرآورده‌های لبنی نسبت به سال گذشته خواستار خرید تضمینی شیر خام برای برون رفت بحران صنعت شیر شد.



آن خبر خوشی که قرار بود معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به زودی اعلام کند همان بود که در بالا مشاهد فرمودید !



تنها حسن این دستور العمل شاید فعلا این باشد که این 6 درصد برای همه خواهد بود وازاین جهت دیگر تبعیضی در میان نیست که اعتراضی احتمالی را نیز در پی داشته باشد !



این در حالی است که قیمت بسیاری از کالاها و خدمات حتی قبل از این خبر افزایش روند صعودی خود را شروع کرده و احتمالا پس از این خبر خوش معلوم نیست که سرانجام آن به کجا منتهی شود؟ !



واگر اجرای قانون هدف مند کردن یارانه ها را در نیمه دوم سال جاری در کنار آن قرار دهیم سوال این است که آیا همه معلمان و یا به عبارتی آن 30 درصد دیگر نیز در زیر خط فقر مطلق قرار بگیرند یا خیر ...



احتمالا آقای حاجی بابایی به عنوان وزیر این دولت با تشخیص این وضعیت و برای این که از قبل پاسخی برای افکار عمومی فرهنگیان با توجه به سابقه عملکرد خود در زمان وزارت آقای حاجی داشته باشد با علم کردن برخی امور مثل بیمه طلایی فرهنگیان ، کارت شارژ یک و نیم میلیون تومانی وبرخی برنامه های فرعی دیگر ، سعی در ارائه چهره ای فعال و پیگیر  در این مدت از خود داشته است و این در حالی است که انجام این امور جزء مطالبات اصلی فرهنگیان نبوده و نیست و اگر هم باشد نمی تواند جایگزین و یا آلترناتیوی مناسب و قانع کننده برای وضعیت " قدرت خرید " فرهنگیان و قرار گرفتن آن ها در زیر خط فقر باشد .



این کار آقای حاجی بابایی به منزله میزبانی می ماند که افراد زیادی را با تبلیغات فراوان و بوق و کرنای بی شمار به سر سفره دعوت کرده و اکنون که نمی تواند پاسخگوی ادعاها و گفته های قبلی خود باشد سعی می کند که با ارائه تنقلات و غذاهای فرعی و یا اشتها کور کن ، میهمانان را راضی نگه دارد !



 شاید تا مدتی کوتاه این حالت پایدار بماند اما مهم این است که حقیقت را نمی توان پشت پرده مخفی کرد !


آقای حاجی بابایی باید در مورد مسائلی که قبل از زمان وزرات خود و در دوره های پیشین مطرح کرده است پاسخگو باشد و این گفته ها تا حصول پاسخ مناسب از سوی ایشان استمرار خواهند داشت ...



" حاجی بابایی نماینده مجلس :" می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر ساختار است. ما وزیر فرستادیم در اموزش وپرورش یا ساختار" .



حاجی بابایی نماینده :« چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش وپرورش نمی تواند...».



حاجی بابایی نماینده :« شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟» .



حاجی بابایی نماینده :« 613 هزار معلم عضو صندوق هستند، آیا یک معلم نیست که مدیرعامل شود؟ که برود عضو هیات مدیره شود؟» .



حاجی بابایی در بخشی از سخنان خود گفت:« وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند.» .



فرمول حاجی بابایی برای افزایش حقوق معلمان: «اگر اعتبارات دولت در قانون بودجه 50 درصد بالا رفت باید حقوق معلمان هم 50 درصد بالا برود».



حاجی بابایی در جمع کارکنان آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد گفت:" خبرنگاران هر گاه بیکار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند... به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند."



وزیر خطاب به خبرنگاران گفت:" مگر ما از شما سؤال می کنیم که شما چقدر حقوق می گیرید؟" ( 1 )



( 1 ) برگرفته از وبلاگ آقای شیرزاد عبداللهی

سخن معلم

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

بيانيه مجمع مدرسین حوزه علمیه قم برای خروج کشور از بحران


یک سال گذشت

خواسته ها همچنان پابرجاست  
 مجمع مدرسین و محققین حوزه ماه علمیه قم به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انفلاب اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرده و برای خارج شدن کشور از بحران راهکارهایی را ارائه کرده است.

"احیا و اجرای بی تنازل قانون اساسی خصوصا اصول مربوط به حقوق ملت که غالبا مورد بی مهری واقع شده اند"،" آزادی تمامی زندانیان سیاسی و یا محاکمه آنان در دادگاه علنی با رعایت قوانین دادرسی و با حضور وکیل مدافع و هیئت منصفه" ، " شناسایی و محاکمه علنی و عادلانه عاملین و آمرین به قتل افراد بی گناه که در جریان راهپیمایی های اعتراضی مسالمت آمیز به قتل رسیده اند" ، " آزادی مطبوعات و مجلاتی که با سلیقه های گروهی و به صورت غیر قانونی توقیف و یا تعطیل گردیده اند و نیز اجازه ادامه فعالیت به احزاب و تشکلهای شناسنامه دار که در چارچوب قانون فعالیت می کنند" ، " آزاد سازی قانونی تمامی انتخابات از قیود و شرایط غیر قانونی بویژه نظارت استصوابی به معنای کنونی مورد نظر شورای نگهبان و اجرای انتخابات با نظارت نهادی بی طرف و نمایندگان کاندیدا ها" ، " خارج شدن رسانه ی ملی از انحصار و تک صدایی و احترام به حق انتقاد، سخن گفتن و دفاع از خود برای اشخاصی که به حفظ منافع ملی و استقلال جمهوری اسلامی می اندیشند".


متن کامل این بیانیه از "ندای سبز آزادی" به شرح زیردر ادامه مطلب بخوانيد:

بسم الله الرحمن الرحیم
و لقد أهلکنا القرون من قبلکم لمّا ظلموا (فرآن کریم، سوره یونس، 13)
چهاردهم خرداد ماه یاد آور درگذشت معمار بزرگ انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی است و 15 خرداد ماه سالروز آغاز حرکت مردم ایران در برابر نظام استبدادی پهلوی می باشد. ملت ایران در سال 1342 در برابر حکومتی قیام کرد که منافع ملی و استقلال این کشور را در مسلخ منافع حکومتگران فدا کرده بود و فریاد آزادیخواهان و منتقدان را تا مرز مرگ و اعدام خاموش می ساخت و برای بقای سلطنت خویش با اتکا به قدرتهای خارجی بر عصای سست و بی بنیاد استبداد تکیه کرده بود. آتش خشم و عصیان ملت به رهبری امام خمینی(ره) رژیمی سراپا مسلح را برای همیشه به ورطه هلاکت کشانید.
فقطع دابر القوم الذین ظلموا و الحمد لله رب العالمین
سرانجام ستم پیشگان و سواران بر اریکه قدرت که صدای مردم را ناشنیده می گیرند، این چنین است.
دور فلکی یکسره بر منهج عدل است خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل (حافظ)
حکومت شاهنشاهی ایران سرنوشتی را دچار شد که سایر ستمکاران تاریخ به آتش آن گرفتار شدند.

الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی بنیان نظام جمهوری اسلامی و روح قانون اساسی را بر جمهوریت در کنار اسلامیت قرار داد و در جای جای سخنان و نوشته های خود همواره به رای مردم پای فشرد تا کسی در آینده نتواند نظام را در انحصار خود و یا در چارچوب منافع عده ای خاص قرار دهد. متاسفانه در سالهای پس از رحلت امام خمینی، این مرد بزرگ تاریخ ایران و اسلام عده ای معدود که منافعشان در خطر بود و یا با خط و راه امام هیچ ارتباط و پیوندی نداشتند، و برای مردم از مدیریت کشور نقشی نمی دیدند عملا و نظرا در مقام نفی جمهوریت نظام بر آمدند و آرای مردم را چیزی جز تشریفات در نظر نگرفتند و مشروعیت و مقبولیت نظام را غیر از رای مردم دانستند و چندان ارزشی برای انتخابات آزاد و رای مردم قائل نگشتند و با تفسیر نابجای قانون اساسی و تحمیل نظارت استصوابی برای تحریف و تضعیف همه جانبه اندیشه های امام نسبت به تخریب جمهوریت و اسلامیت نظام با همه توان اقدام کردند و بیشتر یاران واقعی امام و کسانی که اندیشه های آن مرحوم را خوب می شناختند به کلی حذف نمودند و انواع تهمت ها و توهین ها را به کسانی روا داشتند که هستی خود را برای تحقق آرمان های انقلاب گذاشته بودند و حتی در این مسیر بیت آن امام عزیز را نیز بی نصیب نگذاشتند.
به علاوه پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه 88 اتفاقات ناگواری رخ داد که منجر به سرکوب اعتراضات به حق و مسالمت آمیز مردم نسبت به روند برگزاری انتخابات گردید. انتظار نمی رفت اعتراض آرام مردم با ضرب و شتم و زندان و کشتار مواجه شود و از همه ناگوار تر پدیده زندان کهریزک بود که هنوز عاملان اصلی آن به مردم معرف نشده اند و جریان دادگاه قاتلین افراد بی گناه برای مردم شفاف و روشن نگردیده است و از مجازات آنان خبری نیست و در مقابل افرادی که شاید کمترین گناهی نداشته باشند احضار می شوند و مورد محاکمه قرار می گیرند. اینک برای باز گرداندن انقلاب و آرمانهای حضرت امام به مسیر خود و به پاس احترام به روح بلند ایشان و اعتلا و سربلندی نظام جمهوری اسلامی و ادای احترام به ارواح پاک شهدای 15 خرداد و سایر شهیدان اسلام و انقلاب انتظار چنین است:
1- احیا و اجرای بی تنازل قانون اساسی خصوصا اصول مربوط به حقوق ملت که غالبا مورد بی مهری واقع شده اند.
2- آزادی تمامی زندانیان سیاسی و یا محاکمه آنان در دادگاه علنی با رعایت قوانین دادرسی و با حضور وکیل مدافع و هیئت منصفه
3- شناسایی و محاکمه علنی و عادلانه عاملین و آمرین به قتل افراد بی گناه که در جریان راهپیمایی های اعتراضی مسالمت آمیز به قتل رسیده اند.
4- آزادی مطبوعات و مجلاتی که با سلیقه های گروهی و به صورت غیر قانونی توقیف و یا تعطیل گردیده اند و نیز اجازه ادامه فعالیت به احزاب و تشکلهای شناسنامه دار که در چارچوب قانون فعالیت می کنند.
5- آزاد سازی قانونی تمامی انتخابات از قیود و شرایط غیر قانونی بویژه نظارت استصوابی به معنای کنونی مورد نظر شورای نگهبان و اجرای انتخابات با نظارت نهادی بی طرف و نمایندگان کاندیدا ها
6- خارج شدن رسانه ی ملی از انحصار و تک صدایی و احترام به حق انتقاد، سخن گفتن و دفاع از خود برای اشخاصی که به حفظ منافع ملی و استقلال جمهوری اسلامی می اندیشند.
در پایان به روان بلند شهدای 15 خرداد 42 و سوم خرداد 61 و همه شهدای اسلام و انقلاب و روح بزرگ حضرت امام خمینی (ره) درود می فرستیم و تحقق آرمانهای آنان را آرزومندیم.
والسلام
10 / 3 / 89
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

 ايرناي ما (     http://ourirna8.blogsky.com/1389/03/09/post-62/ )

وقتی وزارت آموزش وپرورش امنیتی می‌شود +عکس

تابناک اجتماعی   -  وزارت آموزش و پرورش در نمابری که امروز برای رسانه‌ها فرستاده، از تدابیر شدید امنیتی برای مصاحبه‌های وزیر آموزش و پرورش خبر داده است. در نمابری که امروز رئیس مرکز اطلا‌ع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برای خبرگزاری‌ها، مطبوعات، صداوسیما و رسانه‌ها نمابر کرده، اعلام نموده است: برای رعایت برخی از جوانب امنیتی، خبرنگاران، عکاسان، صدابرداران و تصویربرداران در نشست‌‌های خبری و مصاحبه‌های حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش از آوردن تلفن‌ همراه، کیف و وسایل اضافی دیگر خودداری کنند.




این در حالی است که چنین تدابیر امنیتی آن هم به این گونه، حتی در مصاحبه‌‌های خبری اعضای هیأت دولت و رئیس‌جمهور نیز به کار بسته نشده و خبرنگاران باید وسایل خود را از طریق مسئولان امنیت و حفاظت چک و خنثی کنند، حال آن که وزارت آموزش و پرورش، همراه آوردن کیف و تلفن همراه را مغایر با جوانب امنیتی می‌داند و مشخص نیست، به چه دلیل برای وزیری که هیچ گونه کار امنیتی و حفاظتی در حیطه وظایف کاری آن نیست، چنین جوانب حفاظتی امنیتی را به کار بسته‌اند، حال آن که هیچ یک از وزارتخانه‌‌های دیگر ‌از جمله وزارت کشور نیز چنین تدابیر سختگیرانه‌ای‌ به کار نبسته‌اند!

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

واقعیات اشیاء مسروقه از دفتر هیات امنای دانشگاه‌آزاد چه بود

نوروز: دقیقا یک هفته پس از عدم قرائت گزارش کمیته تحقیق مجلس در خصوص حادثه کوی دانشگاه تهران که با اعتراض نمایندگانی مانند علی مطهری نیز مواجه گردید، گزارش کمیته تحقیق حادثه دانشگاه آزاد مشهد از آن بعنوان کوی دانشگاه دوم و حتی بدتر از آن نام می برند و توسط هیات امنای این دانشگاه تهیه شده بود در حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی از دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد ربوده شد.
 
به گزارش خبرنگار نوروز در این گزارش که حاوی مستنداتی از چگونگی حمله لباس شخصی ها، مشخصات آنان و فیلم ها و عکسهای این حمله به دانشگاه آزاد مشهد بود و هیات امنای دانشگاه آزاد برای روشن شدن واقعیت های تلخ این حادثه اقدام به جمع آوری آن نموده بود.
براساس این گزارش ماموران امنیتی برای جلوگیری از انتشار این گزارش و افشا شدن چهره و نامهای حمله کنندگان به دانشگاه آزاد مشهد طی یک برنامه از قبل طراحی شده اقدام به حمله و ربودن این گزارش نموده اند.
به گفته یک منبع آگاه علاوه بر گزارش تحقیق حمله به دانشگاه آزاد مشهد مدارک و اسناد دیگری نیز در جریان این هجوم غیرقانونی از دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد ربوده شده است که بیشتر آنان شامل مدارک تخلفات تحصیلی برخی مدیران دولتی است.
یکی از مدارک ربوده شده مدارک تخلفات تحصیلی محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد است که به عنوان دکتری جعلی و تقلبی بعنوان دکتر بعنوان رئیس گروه حقوق دانشگاه تهران جنوب اقدام به تدریس نموده بود.
مدارک تخلفات تحصیلی قاضی سعید مرتضوی نیز یکی از مجموعه مدارکی بوده که ربوده شده و همچنین مدارک تحصیلی شش مدیر ارشد دولتی و مدرک تحصیلی ملک زاده معاون رحیم مشایی که با مدارک تحصیلی جعلی اقدام به فعالیت می کردند و دانشگاه آزاد اقدام به تهیه گزارش مستند از این اقدام غیرقانونی آنان کرده بودند نیز ربوده شده است.
براساس گفته این منبع آگاه حدود 10 جلد مدارک تخلفات تحصیلی مدیران دولتی جزو اسناد موجود در دفتر هیات امناء بوده که مدارک تحصیلی کردان نیز جزو آن بوده و هیچکدام از این مدارک در گزارش های دادستانی یا وزارت علوم نبوده است.
یکی دیگر از مدارکی در جریان این هجوم ربوده شده است مدارک تخلفات تحصیلی فرزندان و برادرزاده های احمدی نژاد بوده که به صورت غیرقانونی به دانشگاه آزاد تهران مرکز منتقل شده بودند.
از جمله اسناد دیگری که توسط هیات امنا دانشگاه آزاد جمع آوری شده بود و ربوده شده است، مربوط به برخوردهای غیرقانونی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد و اسناد مربوط به نظرسنجی های انتخابات سال گذشته بود که توسط موسسسه نظرسنجی دانشگاه آزاد تهیه گردیده بود و در آن پیش بینی پیروزی مهندس موسوی به صورت قطعی وجود داشت.
براساس گفته این منبع آگاه از برخی اسناد ربوده شده نسخه های دیگری نیز موجود بوده و در محل دیگری نگهداری می گردد.
این در حالی است که شب گذشته دادستانی تهران با انتشار گزارشی اعلام کرد برخی اسناد مربوط به شرکت های نفتی و معاملات نفتی در دفتر هیات امنا کشف شده و به این ترتیب قصد داشت با قلب واقعیت حقیقت اصلی و انگیزه اصلی حمله به دفتر هیات امناء دانشگاه آزاد که از بین بردن مدارک تخلفات مدیران دولتی و لباس شخصی ها بوده را تحت الشعاع قرار دهد.

سرنخ مشکل " سرانه مدارس " از زبان وزیر این دولت !





سخن معلم : در کشور ما از دیرین و به ویژه در مبادلات اقتصادی رسم بر واسطه گری و یا اصطلاحا " دلالی " بوده است .



متاسفانه و علی رغم گذشت سال ها هنوز فرهنگ " دلالی " در بین ما رواج داشته و دارد .


برای رسیدن کالا و یا تولید از مولد تا مصرف کننده غالبا راهی طولانی طی می شود و جالب است که این گونه مشاغل روز به روز در حال افزایش است !




به جای تولید در موضوعات مختلف از کشاورزی گرفته تا " فکر و علم " فقط انتقال دهنده هستیم !


اما موضوع اصلی این یادداشت ، مطلبی است که وزیر آموزش و پرورش در مورد " سرانه مدارس " ذکر کرده است :


وزير آموزش و پرورش در حاشيه گردهمايي مديران كل و معاونين پرورشي و تربيت بدني استان‌هاي كشورگفت: حق سرانه مدارس از اين پس مستقيما توسط وزارتخانه پرداخت مي‌شود تا هيچ گونه مانعي براي تاثيرگذاري، اعمال نظر و تاخير در پرداخت‌ها ايجاد نشود.


1389/03/04 -ایسنا

 
در چند سال اخیر ، موضوع " سرانه مدارس " خود به معضلی تبدیل شده است !


در این چند سال ، این سرانه ها حتی با تاخیر یک ساله پرداخت شده اند !


از سخن آقای حاجی بابایی می توان این گونه استنباط نمود که عامل و یا متهم اصلی تاخیر پرداخت سرانه در این چند سال اخیر ، سازمان ها و ادارات واسط بوده اند !


اگر این سخن درست باشد آیا فلسفه وجودی این تشکیلات زیر سوال نمی رود ؟


آیا بهتر نیست که حداقل شورای عالی آموزش و پرورش به جای نقشه کشیدن برای مدارس و سطوح پایین چارت سازمانی  ، فکری برای خود نماید !


این سازمان ها برای کمک به روانی و سرعت کار به وجود آمده اند نه این که بر حجم بوروکراسی زاید افزوده شود !


شاید تشبیه ساختار آموزش و پرورش به یک ارگانیزم خالی از لطف نباشد که نسبت مغز و اندام های دیگر باید رعایت شود و این تناسب مدت هاست که به فراموشی سپرده شده است ...



مطالب مرتبط :


در حاشیه خط و نشان کشیدن مدیران بالا برای پایین در مورد گرفتن وجه اجباری ... آیا مدیریت مدارس " آش دهان سوزی " است !


http://smiedu3.blogspot.com/2010/02/blog-post_2529.html


کسری بودجه آموزش و پرورش ، سرانه دانش آموزی ، سرانه نماز ..... این مسئولان چه می کنند ؟


http://smiedu3.blogspot.com/2010/02/blog-post_25.html


افزایش حق مدیریت مدارس ... وقتی می توان بدون پرداخت سرانه مدارس ، آن ها را چرخاند !


http://smiedu3.blogspot.com/2010/02/blog-post_03.html