۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

صدیقی:یکی از اولیای الهی به مردم تهران پیام داد توبه عمومی کنند والا اگر زلزله بیاید کسی حریف نیست

يکی از اولیای الهی که از دست مبارک حضرت امیر(ع) در عالم مکاشفه جامی گرفتند و بینش خاصی نسبت به قرآن پیدا کرده‌اند به من فرمودند به مردم بگویید که توبه عمومی کنند؛ چراکه بلاها تهدید می‌کند. پس پرده را جدی بگیرید. آن زلزله سیاسی که پیش آمد عکس‌العمل برخی عمل‌ها بود و حالا اگر زلزله طبیعی هم در شهری مثل تهران پیش بیاید هیچ‌کس حریف این بلاها نیست بلکه فقط قدرت خداست، فقط قدرت خداست، فقط قدرت خداست. پس خدا را ناراضی نکنیم، به هم ظلم و بی‌رحمی نکنیم، ظواهرمان را خداناپسند نکنیم و همه استغفار کنیم و بنا را بر این بگذاریم که بانوان حجاب و ظواهر خود و کسبه انصاف خود را رعایت کند.
 ایسنا - امام جمعه موقت تهران گفت: بشر در معرض بلاست و بلاها نیز آثار کردار خود آدمیان است؛ بنابراین یک حرکت فرهنگی و اخلاقی برای جامعه ما لازم است، یک انقلاب و تحول که جز با اراده عمومی امکان‌پذیر نیست.


 مهمترین بخش های سخنان امام جمعه موقت تهران :
  گناه در جامعه زیاد شده است. گناهان صغیره ـ مثل برخی بی‌توجهی‌ها که برخی بانوان دارند، یا بعضا جوانانی که بر سر کوچه‌ها اذیت‌ها و چشم‌چرانی‌هایی می‌کنند و یا برخی از خانواده‌ها در سفرها رعایت اصول و ارزش‌های دینی را نمی‌کنند ـ زیاد شده است.
  
به خدا قسم همه این‌ها دلی با خدا و ائمه دارند، آدم‌های بدی نیستند ولی حدیث داریم که گاهی یک فرد را خدا دوست دارد ولی عمل او خدا را ناراحت می‌کند. بسیاری از بانوان که در ظاهر وضعیت خوبی ندارند در گرفتاری‌های خود نذر می‌کنند، دل‌شان برای امام رضا(ع) بی‌تابی می‌کند، برای زیارت کربلا و مکه می‌روند و امام‌زاده‌ها را قبول دارند ولی وقتی بیرون می‌آیند توجه نمی‌کنند وقتی گناه صغیره تکرار شد تبدیل به گناه کبیره می‌شود.
 
  ‌این نوع جاذبه‌هایی که برخی بانوان و دختران در خود در بیرون از زندگی خصوصی ایجاد می‌کنند، جوانانی که دل‌شان تکان می‌خورد و به طغیان بوالهوسی کشیده می‌شوند و بعد هم دامن‌های آن‌ها آلوده می‌شود و زنا در جامعه زیاد می‌شود ، طبق روایات ما یکی از عواملی است که علت بعضی از بلایای ناگهانی به حساب آمده است. وقتی زنا توسعه پیدا کند زلزله فراوان می‌شود.

اشاره به سخنان اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر احتمال وقوع زلزله در تهران

 چه کنیم که زیر آوارها نمانیم؟ چه کنیم که گرانی‌ها ما را از پا در نیاورد؟ چه کنیم که بی‌اعتمادی‌ها زندگی ما را متلاشی نکند؟ چه کنیم که اضطراب‌ها،‌افسردگی‌ها و بیماری‌های روحی‌مان را کم کنیم؟ هیچ راهی جز این‌که در پناه دین زندگی کنیم و با فرمول‌های اخلاقی اسلام خود را تطبیق دهیم نداریم.
 
  یکی از اولیای الهی که از دست مبارک حضرت امیر(ع) در عالم مکاشفه جامی گرفتند و بینش خاصی نسبت به قرآن پیدا کرده‌اند به من فرمودند به مردم بگویید که توبه عمومی کنند؛ چراکه بلاها تهدید می‌کند. پس پرده را جدی بگیرید. آن زلزله سیاسی که پیش آمد عکس‌العمل برخی عمل‌ها بود و حالا اگر زلزله طبیعی هم در شهری مثل تهران پیش بیاید هیچ‌کس حریف این بلاها نیست بلکه فقط قدرت خداست، فقط قدرت خداست، فقط قدرت خداست. پس خدا را ناراضی نکنیم، به هم ظلم و بی‌رحمی نکنیم، ظواهرمان را خداناپسند نکنیم و همه استغفار کنیم و بنا را بر این بگذاریم که بانوان حجاب و ظواهر خود و کسبه انصاف خود را رعایت کند.
 
  مسامحه در کار مردم ظلم به مردم است. به تاخیر انداختن حقوق شهروندان خیانت در امانت است. راهبری‌های قضات و غیرقضات اگر در مسیر عدل نباشد، عکس‌العمل دارد. یکی از چیزهایی که گرانی و خشکسالی می‌آورد، جور در امانت است. خارج شدن از مسیر عدل در قضاوت‌ و داوری موجب می‌شود که خداوند باران خود را به موقع برای ما نفرستد. همچنین در روایات آمده است که اگر ربا زیاد شود زنا زیاد می‌شود و بلایای دیگر نیز نازل می‌گردد.

 30 سال از این همه همت عالی گذشته است و معجزه الهی را دیدید. کشور شما در میان آتش، گلستان است آن هم با این همه دشمن و آن جنگ خانمان‌سوزی که هیچ‌ کشوری جز کشوری که در پناه اهل بیت(ع) است نمی‌توانست تاب بیاورد. انقلاب ما انقلاب دینی است و در عمل این انقلاب باید محقق شود. 

  ازدیاد طلاق بلای خانمان‌سوز است. بالا رفتن سنین ازدواج بلای خانمان‌سوز است و همه این‌ها در زندگی دنیوی ما بدبختی و آثار منفی دارد و اضمحلال، زوال، ‌افسردگی و گرفتاری به دنبال دارد و همه این‌ها جز با همت و عزم ملی همه‌جانبه ممکن نیست و مسوولان امر و ماموران دولتی نیز هر کدام در جای خود باید مراقبت‌های لازم را برای کاهش گناه به وجود بیاورند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.