۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

از مهر 89 دوره متوسطه چهارساله می شود

دبير شوراي عالي آموزش و پرورش آخرين مصوبات اين شورا در مورد تغيير اصلاح ساختار آموزش و پرورش را تشريح كرد.  
نويد ادهم گفت: در آخرين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش تصميم بر اين شد كه تغيير ساختار و تغيير محتوا در تحول بنيادين و به صورت هم‌زمان صورت گيرد. وي در توضيح بيشتر اين مصوبه، خاطر نشان كرد: به اين نحو كه زماني كه تغيير ساختار صورت مي‌گيرد، تغييرات محتوايي همانند برنامه سند ملي آموزش، درس ملي و شيوه ارزشيابي هم صورت مي‌گيرد و همه با هم تغيير كند. 
 
دبير شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد كرد: بر همين اساس از مهر ماه سال 89 مركز پيش‌دانشگاهي را به صورت فعلي نخواهيم داشت و اين مراكز در دبيرستان‌هاي كشور ادغام خواهند شد و دانش‌آموزان پايه سوم متوسطه براي پر شدن 12 سال تحصيلي كامل در همان دبيرستان در چهارم متوسطه تحصيل خواهند كرد و بدين صورت از سال آينده تحصيلي مقطع متوسطه، چهار ساله مي‌شود. 
 
وي در پاسخ درباره آخرين تغييرات اصلاح ساختار كه ورود پيش‌دبستاني به آموزش رسمي بخشي از آن بود نيز بود، يادآور شد: از سال تحصيلي 91ـ 90، پيش‌دبستاني وارد مقطع ابتدايي خواهد شد و كلاس پنجم ابتدايي به كلاس ششم تبديل مي‌شود، لذا از امسال پيش‌دبستاني وارد سيستم رسمي نخواهد شد. ادهم در پايان خاطر نشان كرد: امسال مصوبه اصلاح ساختار آموزش و پرورش اجرا نمي‌شود، ‌اما آموزش و پرورش بر گسترش مراكز پيش دبستاني تاكيد دارد و از اين مراكز حمايت خواهد كرد و گسترش مراكز پيش‌دبستاني جزو اولويت‌هاي آموزش و پرورش خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.