۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

خیانت به ایران در آمریکا کتاب شد

آفتاب - سرویس بین الملل: در یک سناریوی جدید به منظور ایجاد جنگ روانی علیه ایران، سیا اجازه داد فردی که مدعی است عضو سابق سپاه پاسداران بوده، و برای سازمان اطلاعاتی آمریکا سیا به مدت 10 سال جاسوسی می‏کرده،
کهلیلی درچگونگی خیانتش به ایران با جاسوسی برای سیا مطرح می کند که خیانت به مملکت کار ساده‌ای نیست. پس از ماجراهایی که او می گوید برای دختران و پسران جوان افتاده که در اصل مقابله با تروریسم سازمان منافقین و جنگ داخلی بوده را بهانه خیانت به کشورش قرار می دهد
کتابی در این زمینه منتشر کند. این کتاب که به صراحت نامش "زمانی برای خیانت"، روایت جاسوس سابق در سپاه پاسداران است توسط شخصی به نام رضا کهلیلی منتشر شده است. 

او مدعی است رییس جمهور پیشین ایران اکبر هاشمی رفسنجانی که این روزها از سوی تندروها به شدت به عنوان خط میانه و وابسته به غرب تحت فشار قرار دارد و اخیرا نوه‏اش نیز  دستگیر و سپس آزاد شده، دستور بمب گذاری در هواپیمای پان امریکن بر فراز لاکربی را صادر کرده است. این در حالی است که در تاریخ 31 مرداد 1388  تلویزیون دولتی لیبی تصاویری از قذافی به هنگام استقبال از المقرحی در حالی که او را در آغوش گرفته است، چندین بار پخش شد. مقرحی تنها محکوم بمب‌گذاری در پرواز 103 هواپیما‌یی پن امریکن که به کشته شدن 270 تن در آسمان شهر لاکربی اسکاتلند منجر شد، در سال 2001 به حبس ابد محکوم شده بود. 

کهلیلی همچنین از محل تاسیسات مخفی هسته‏ای در ایران خبر می‏دهد. 

او می‏گوید آخرین کارش با سیا اواسط دهه 1990 بود. از سال 1995 دیگر با این سازمان کار نکرده و بعد از حملات یازدهم سپتامبر مجددا با سیا در تماس بوده است. 

او درکتاب مطرح می کند که در قسمت کامپیوتری سپاه پاسداران مشغول به کار بوده است . او درچگونگی خیانتش به ایران با جاسوسی برای سیا مطرح می‏کند که خیانت به مملکت کار ساده‌ای نیست. او در آمریکا تحصیل کرده، بعد از انقلاب به ایران می آید و پس از ماجراهایی که  برای
اما جمله کلیدی کهلیلی در این کلمات خلاصه شده که می خواهد سیاست آمریکا را به صورتی نسبت به نظام جمهوری اسلامی تغییر دهد. منظور کهلیلی از تغییر مواضع واشنگتن کاملا آشکار است ؛ همان مواضع براندازان نظام در خارج از کشور است که به رهبری سازمان های تروریستی چون سازمان مجاهدین خلق ایران دنبال می شود. او تاکید می کند که " الان متأسفانه دولت آقای اوباما فکر می‌کند که با این پیغام‌هایی که می‌گیرد و می‌دهد با سپاه و یا مقام‌های عالی‌رتبه ایران، امیدی هست که مصالحه‌ای بشود و به یک نتیجه‌ای با هم برسند
دختران و پسران اتفاق افتاده ولی در اصل مقابله با تروریسم سازمان منافقین و جنگ داخلی بوده را بهانه خیانت به کشورش قرار می دهد. براساس روایت کهلیلی زمان همکاری او با سیا درست زمانی است که تحمیل جنگ عراق علیه ایران در ابتدای خودش یعنی در سال 81 قرار دارد و او مانند مجاهدین که به صدام حسین پناهنده شده بودند ابتدا در اواخر سال 81 میلادی با اف بی آی تماس گرفته و سپس اف بی آی وی را در یک ملاقات با سیا قرار می دهند. او خود در گفت وگو با رادیو اروپای آزاد تاکید می کند که اواخر سال 81 میلادی به آمریکا برگشته و با سیا ارتباط برقرار می کند.

او در کتاب توضیح می دهد وقتی ابتدای انقلاب از آمریکا به ایران برمی گردد به واسطه دوستی عضو سپاه پاسداران می شود و درقسمتی مشغول به کار می‏شود که دسترسی به یک سری اطلاعات داشته است هر چند جزو فرماندهان ارشد نبوده است. 

او به جز سایت قم مدعی است که از تاسیسات هسته‏ای دیگر که اخیرا فاش شده اطلاع دارد و مدعی است که هنوز با شبکه داخلی در تماس است. اما جمله کلیدی کهلیلی در این کلمات خلاصه شده که می خواهد سیاست آمریکا را به صورتی نسبت به نظام جمهوری اسلامی تغییر دهد. 

منظور کهلیلی از تغییر مواضع واشنگتن کاملا آشکار است؛ همان مواضع براندازان نظام در خارج از کشور است که به رهبری سازمان‏های تروریستی چون سازمان مجاهدین خلق ایران دنبال می شود. او تاکید می کند که " الان متأسفانه دولت آقای اوباما فکر می‌کند که با این پیغام‌هایی که می‌گیرد و می‌دهد با سپاه و یا مقام‌های عالی‌رتبه ایران، امیدی هست که مصالحه‌ای بشود و به یک نتیجه‌ای با هم برسند. ولی حقیقت مطلب این است که این سیاست مذهبی، این سیستم مذهبی ایران اگر دست به بمب اتم پیدا کند، که خواهد کرد، اگر جلودارش نشوند..." 

او برای این منظور سعی دارد این دیدگاه را جای بیندازد که سیاست ایران دسترسی به بمب اتمی است ولو آن که از سوی رهبری نظام و مسئولان آن به شدت تکذیب شده باشد . هر چند خود معترف است که تلاش هایش با شکست مواجه شده است، با این همه او برای این منظور دست به سناریو سازی جدیدی زده است. او گزارش می دهد که "وقتی تصمیم گرفته شد سپاه به دنبال ساختن بمب اتم برود، این تصمیم را از توی سپاه به سیا گزارش داده و تاکید کرده که ایران یک سال بعدش با [عبدالقدیر] خان، پدر بمب اتمی پاکستان، تماس گرفته و طی مسافرت‌هایی به پاکستان و جاهایی که ملاقات داشتند، پیشنهاد مالی زیاد و همکاری دادند که بمب اتم را بگیرند. همان موقع هم نقشه‌های سانتریفیوژ را گرفتند. سپاه به دنبال ساختن بمب اتم و در حال ساختن بمب اتم است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.