۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

عباسپور: مانع تغيير نظام آموزشي مي شويم


نماينده مردم تهران با اشاره به سخنان وزير آموزش و پرورش مبني بر اجراي طرح تغيير نظام آموزشي از سال آينده گفت: مصوبه شوراي عالي براي اجراي اين طرح کافي نيست و با استفاده از ظرفيت قانون اساسي مانع اجراي تغيير نظام آموزشي از سال آينده مي شويم. علي عباسپور تهراني‌فرد در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب تصريح کرد: اگر وزير آموزش و پرورش بخواهد طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي حرکت کند با مجلس دچار مشکل خواهد شد. پيش از اين وزير آموزش و پرورش از اجراي طرح تغيير نظام آموزشي به دو دوره 6 ساله از سال تحصيلي 90-89 خبر داده بود. 



عباسپور در اين باره گفت: صحبت هاي شفاهي ملاک نيست و طبق مواردي که به ما منعکس شده آموزش و پرورش اين طرح را در سال آينده اجرا نخواهد کرد.

وي اضافه كرد: به وزارت آموزش و پرورش اخطار داده ايم که اين طرح را بدون مصوبه مجلس نمي تواند اجرا کند و در غير اين صورت ظرفيت هاي قانوني را براي جلوگيري از اجراي اين طرح به کار مي گيريم.

پيش از اين نيز رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات از عدم ارسال طرح تغيير نظام آموزشي به مجلس انتقاد کرده و نامه اي را در اين باره به وزير آموزش و پرورش نگاشته بود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ظرفيت اجرايي ندارد، افزود: تاکنون اين شورا به کليات پرداخته و وارد جزئيات نشده است و به همين دليل معتقديم که اين طرح هم اکنون ظرفيت اجرايي ندارد.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي درباره نتيجه نامه اي که وي به رئيس مجلس در اين خصوص نگاشته بود ، گفت: دکتر لاريجاني هم در اين باره اقدامات لازم را انجام داده اند و به نظر ما اين طرح بايد در مجلس بررسي شود.

كانون صنفي معلمان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.