۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

آخرین وضعیت دکتر معتمدی پس از عمل جراحی چهار ساعته



علت اصلی خونريزی شدید، پاره شدن رگ اصلی بين کبد و کليه بوسیله قمه است
جــرس: قائم مقام بيمارستان مهر از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی و رو به بهبود بودن حال عمومی دکتر احمد معتمدی، وزير اسبق ارتباطات دولت اصلاحات و استاد دانشگاه پلی تکنیک خبر داد.


 احمد معتمدی صبح دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، توسط فردی لباس شخصی و ناشناس که وارد دانشگاه شده بود، در دفتر خود با اسلحه سرد بزرگ (قمه) مورد حمله واقع شد که بر اثر شدت جراحات وارده و وخامت اوضاع، به بیمارستان مهر اعزام و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، هادی منافی در تشریح آخرین وضعيت استاد مجروح دانشگاه، خاطرنشان کرد: "معتمدی که صبح امروز از ناحيه سمت راست شکم دچار پارگی به وسيله چاقو شده بود، در حال حاضر از وضعيت خوبی برخوردار است و خونريزی ناشی از اين جراحت کاملا کنترل شده است. "
وی با بیان این نکته که علت اصلی خونريزی معتمدی پاره شدن رگ اصلی بين کبد و کليه می باشد، خاطرنشان ساخت "معتمدی که از ساعت ۱۱ و ۴۵ دقيقه صبح تحت عمل جراحی قرار گرفته است، آخرين مراحل جراحی را تا چهار ساعت ديگر پشت سر می‌گذارد و از اتاق عمل خارج می‌شود. "
قائم‌ مقام بيمارستان مهر با اعلام اين‌که تاکنون هشت واحد خون به معتمدی تزريق شده است، گفت: خطر کاملا رفع شده و مصدوم می‌تواند تا ساعات ديگر به بخش عمومی بيمارستان منتقل شود.
آخرین گزارش ها از اظهار نظر مسئولان دانشگاه اميرکبير راجع به سوء قصد به جان استاد آن دانشگاه حاکیست: ضارب فردی مسن و حدود ۴۵ ساله است که از خارج از دانشگاه وارد شده بوده و پس از مضروب کردن معتمدی توسط نيروهای حراست دانشگاه دستگير شده است. فرد مذکور به عنوان مراجعه کننده وارد دانشگاه شده و کارت شناسايی خود را نيز در نگهبانی قرار داده و درخواست ملاقات با دکتر معتمدی داشته است.
لازم به ذکر است دوشنبه عصر دانشجویان دانشکده برق و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، در اعتراض به سوء قصد به جان دکتر احمد معتمدی، استاد سبزِ آن دانشگاه و از وزرای دولت اصلاحات، دست به تحصن در مقابل دانشکده برق زده و ضمن اعتراض شدید به بی توجهی مسئولین حراست و انتظامات در وقوع این حادثه، خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به موضوع این سوء قصد شده بودند.

عکس وزیر ارتباطات دولت اصلاحات بعد از مضروب شدن


هویت ضارب وزیر ارتباطات دولت اصلاحات مشخص شد
انگیزه شخصی؛ ادعای ضرر و زیان!
جرس: دانشگاه امیرکبیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرد ضارب وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات بازنشسته اداری مخابرات است و ادعا كرده درزمان وزارت دكتر معتمدی متحمل خسارتهایی شده كه نتوانسته از سوی مجاری قضایی آنها را مطالبه كند لذا تصمیم گرفته با حمله به سوی وی شخصا جبران ضرر کند.


روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر در اطلاعیه‌ای که به دلیل ضرب و جرح دکتر معتمدی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور صادر کرده، آورده است:

روز گذشته فردی با ارائه کارت شناسایی معتبر و اعلام قصد ملاقات با دکتر سید احمد معتمدی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق به دانشگاه ورود پیدا کرده و در محل اتاق کار ایشان واقع در ساختمان ابوریحان حاضر و همکارمان دکتر معتمدی را با سلاح سرد مورد حمله ناگهانی قرار داد که این امر موجب مصدومیت پهلوی سمت راست ایشان شده است.
به محض اطلاع از حادثه مذکور پزشک دانشگاه و سایر عوامل اجرایی در محل حادثه حاضر و در اسرع وقت وی را به بیمارستان منتقل و پس از اقدامات اولیه، ایشان تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون طبق اظهارات پزشکان معالج خوشبختانه وضعیت ایشان مطلوب گزارش شده است.
ضمن اظهار تاسف از اتفاق غیر منتظره فوق، هیئت رئیسه دانشگاه در معیت مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در محل بیمارستان حضور یافته و از نزدیک در جریان عمل جراحی ایشان قرار گرفتند و با پیگیری و رایزنی با دست اندرکاران بیمارستان نهایت تلاش و کوشش را در درمان وی خواستار شده اند.
همچنین به موازات پیگیری های مربوط به درمان با ورود نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه ضارب که قصد خروج از محل را داشته با تلاش همکاران دانشگاه ضارب دستگیر و مورد شناسایی اولیه قرار گرفته است.
طبق بررسی اولیه ضارب فردی پنجاه ساله و بازنشسته اداری است که مدعی است به دلیل ضرر و زیانی که در زمان وزارت معتمدی به ایشان وارد شده است و با عنایت به اینکه پیگیری موضوع از طرق مجاری قانونی نتیجه‌ای حاصل نشده شخصا تصمیم به جبران ضرر و زیان کرده است.
فرد مذکور پس از دستگیری جهت بررسی ابعاد موضوع در اختیار مراجع انتظامی قرار گرفته و به صورت همزمان شکواییه ای از طریق مشاوران حقوقی دانشگاه تنظیم و جهت پیگیری موضوع و تعقیب قضایی ضارب به مرجع قضایی ارائه شده است که در این خصوص تیم کارشناسان حقوقی دانشگاه اهتمام لازم را جهت پیگیر موضوع به عمل می آورند.

براساس گزارش ایلنا، در این اطلاعیه ذكری از چگونگی ضررو زیان این شخص نشده است، همچنین كه طبق آخرین اطلاعات شخص ضارب احمد معتمدی‌ وزیر اسبق ارتباطات و فناوری‌اطلاعات پیش از این نیز به دلیل درگیری با مسؤولان مخابرات كرج و چاقوكشی در زندان به سر می‌برده است.

وی حدود 6 سال پیش در رشته برق از دانشگاه امیر كبیر فارغ‌التحصیل شده و با ایجاد شركتی در شهرستان كرج با مخابرات این شهر همكاری می‌كرده است. وی پس از مدتی با برخی مسؤولان مخابرات كرج درگیری پیدا كرده و به جرم چاقوكشی دستگیر و روانه زندان می‌شود و گفته می‌شود كه اتفاق روز گذشته در زمان مرخصی زندان ضارب ( به دلیل درگیری با مسؤولان مخابرات كرج و چاقوكشی) انجام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.