۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

بیانیه ي کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی ) به مناسبت روز ملی معلم ....

به نام خداوند جان و خرد
بیانیه  ي کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی ) به مناسبت روز
ملی معلم (اردیبهشت 89 )
                                 معلمان فرهیخته ، همکاران گرامی
            12 اردیبهشت روز ملی معلم را در حالی گرامی می داریم که همکاران عزیزمان ، فعالان صنفی ، هاشم خواستار در زندان وکیل آباد مشهد ( از بیماری قلبی و فشار خون بالا رنج می برد ) و فرزاد کمانگر و رسول بداقی در زندان اوین روز معلم را خواهند گذراند و روی دیگر سکه ی ، احترام دولتمردان به " مقام معلم " را به ما نشان می دهند.!! 


              در دنیای متمدن امروز نهادهای مدنی واسطه ی بین دولت و مردم هستند لذا برگزاری مناسبت های مربوط به صنف خود را برعهده دارند ، اما در کشور ما نه تنها دولت با تقاضا ی تجمع و راه پیمایی تشکل های صنفی مخالفت می کند و مانع استفاده ی آنان از حق قانونی شان می گردد ، بلکه فعالان صنفی را تحت فشار قرار می دهد و خود مناسبت ها را به طور صوری برگزار می کند .
            سال هاست که تشکل های صنفی معلمان حل ریشه ای و اساسی مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان سراسر کشور را خواهانند و بارها با ارائه ی راه حل و 

پیشنهادهاي  راه گشا نظیر :
            اجرای کامل قانون نظام پرداخت هماهنگ حقوق / پرهیز از سیاست زدگی آموزش و پرورش / تاکید بر شایسته سالاری و عدم تبعیض جنسیتی / اجرای آموزش عمومی بر اساس اصل 30 قانون اساسی و عدم خصوصی سازی در آموزش و پرورش / اجرای مدیریت انتخابی / تقویت هویت ملی در کنار هویت دینی دانش آموزان / تدوین کتب درسی با توجه به علم روز و منطبق با استانداردهای جهانی / رفع توقیف ازهفته نامه ی " قلم معلم " / به رسمیت شناختن شورای هماهنگی تشکل های صنفی / پیوسته از دولتمردان می خواهند که خرد جمعی معلمان را در تصمیم گیری های کلان آموزش و پرورش دخالت دهند و به شعارهای خود ، جامه ی عمل بپوشانند .
             کارشناسان  امر تعلیم و تربیت نیک آگاهند که هرگونه تغییر و برنامه ریزی آموزشی ، بدون حضور پر رنگ معلم ، نتیجه بخش نخواهد بود و تا زمانی که امنیت شغلی و معیشتی معلمان به طور بنیادی حل نشود ، هیچ طرح آموزشی موفق نخواهد شد .
            با نگاهی گذرا به طرح های وزرای سابق آموزش و پرورش مانند : نجفی ( نظام ترمی واحدی ) مظفر ( مدرسه محوری ) حاجی ( مهندسی اصلاحات ) فرشیدی ( افزایش نیروهای تربیتی ) علی احمدی ( ساماندهی نیروی انسانی)به خوبی این مسئله روشن می گردد و اکنون حاجی بابایی با ( تغییر نظام آموزشی )!
            از آن جایی که " یونسکو " خواهان تحقق شعار  " آموزش برای زیستن " می باشد ، متاسفانه تاکنون هیچ یک از برنامه های مذکور و یا به عبارتی " آزمون و خطا ی " وزرای آموزش و پرورش نتوانسته این شعار را در کشور ما تحقق بخشد .ما هرساله شاهد فارغ التحصیلانی هستیم که مهارت لازم برای زیستن را کسب نکرده اند . لذا روز به روز به کجروی ها و انحرافات اجتماعی افزوده می شود . طبق اخبار جراید ، که مرتباً از سوی مسئولان ، تکذیب می شود ،  تعداد دانش آموزان معتاد رو به افزایش است!
            شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران عضو آموزش بین الملل ( ei ) است و عملکرد مسئولان کشور نسبت به معلمان را زیر نظر دارد ، لذا کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی ) از دولتمردان انتظار دارد چنان عمل کنند که آبروی کشور در آن جایگاه جهانی حفظ شود .
      همکاران گرامی
            اجرای قانون خدمات کشوری ( هرچند ناقص ) و افزایش حقوق از سال 78 تا کنون ، نتیجه ی زحمات شما ، تشکل ها و فعالان صنفی بوده است . طبق ماده ی 150 این قانون ، افزایش حقوق کارکنان دولت باید متناسب با تورم صورت گیرد . که در چند سال اخیر انجام نگرفته است به طوری که با شکایت تعدادی از همکاران بازنشسته به دیوان عدالت اداری ، در دادنامه ی شماره 377 تا 388 به تاریخ( 4 / 5 / 88 ) دولت محکوم شده است .
            ما بر این باوریم که دست یابی به اهداف صنفی تنها در سایه ی اتحاد و هم دلی و پیوستن به کانون های صنفی معلمان سراسر کشور میسر است و با سیاسی کاری و عافیت طلبی هرگز به مقصود نخواهیم رسید . تا زمانی که منتظر باشیم دیگران حق و حقوق ما را بگیرند ، اوضاع به همین منوال خواهد ما ند
      کانون صنفی معلمان تهران ( طیف صنفی )
      اردیبهشت 89

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.