۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

معلمان چه شاغل و چه بازنشسته قربانی تبعیض بوده و هستند ...

بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلان هستند .

اما به نظر می رسد همان گونه که بین شاغلان تبعیض وجود داشته و دارد بین بازنشستگان هم این تفاوت های معنی دار جریان دارد !
وقتی فردی بازنشسته می شود دیگر این تفاوت ها چه معنی می دهد !



مطلب زیر مشاهده وضعیت یک بازنشسته از دید کسی است که زمانی الگوی او محسوب می شده است ...



معلمان چه شاغل و چه بازنشسته قربانی تبعیض بوده و هستند ...



دیروز معلم بازنشسته ای را دیدم که با موی سپید و لباس مرتب همان کت شلواری که در کلاس به تن می کردند با یه ساک روی دوش و مقداری لوازم تحریر روی دست داشت دست فروشی می کرد.



وقتی نگاهم در نگاهش گره خورد قلبم فرو ریخت این چهره چقدر برای من آشنا بود .



نگاه مهربانی داشت و لبخندی دلنشین که یادآور دوران شیرین تدریس بود. رفتم جلو می دونستم که منو نمی شناسه. ۲تا از لوازمش را خریدم و پرسیدم شما کارت همینه ؟ لبخندی تحویلم داد و گفت : بله باید برای گذران زندگی نون درآورد . چهره ام پر از غم شده بود به زور جلوی خودم را گرفتم که اشک نریزم، با صدای لرزان گفتم با این سن خیلی سخته دست فروشی.!!؟!!



جواب داد: دخترم عوضش نون حلال دارم درمی یارم، کار که عار نیست......



ازش دور شدم و رد نگاهش را پشت سرم احساس کردم. از کنارش که گذشتم اشکام بی اختیار روی گونه ام غلتید و یاد روزی افتادم که با برادرم رفته بودم مدرسه که به علت نرفتنش به مدرسه توضیح بدم و این آقا که الان دست فروشی می کرد به عنوان معلمشان با من صحبت کرد و حالا سالهاست که از اون روز می گذرد حداقل ۱۵ سال، ولی چهره اش عوض نشده اون موقع هم جوون نبود و سن و سال دار بود ....

سخن معلم  - وبلاگ یک زوج خوشبخت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.