۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

افزایش فشارها بر آیت‌الله دستغیب شیرازی در ایران

مسجد و بیت آیت الله علی محمد دستغیب شیرازی، یکی از مراجع تقلید منتقد ایران در شیراز مورد حمله لباس شخصی ها قرار گرفته و از سفر او به این شهر جلوگیری شده است.



احمدرضا دستغیب، عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۱۳ دی (۳ ژانویه) در گفت و گو با پارلمان نیوز (پایگاه خبری این فراکسیون) گفت که درهای مسجد قبای شیراز شنبه شب به دستور شورای تأمین استان فارس مهروموم شده است.
اعضای مونث خانواده آیت الله عبدالحسین دستغیب هم با انتشار نامه ای سرگشاده، به تندی از حمله های صورت گرفته به بیت آقای دستغیب انتقاد کرده اند.

آیت الله علی محمد دستغیب خواهرزاده آیت الله عبدالحسین دستغیب شیرازی، روحانی سرشناسی است که در آذرماه ۱۳۶۰ توسط مخالفان جمهوری اسلامی ترور شد و در ادبیات حکومتی ایران از او به عنوان "شهید محراب" یاد می شود.

مسجد قبای شیراز که در دوران انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران مرکز فعالیت های ضد حکومتی آیت الله عبدالحسین دستغیب بود، در سال های اخیر محل سخنرانی و برگزاری کلاس های درس آیت الله علی محمد دستغیب بوده است.

آقای دستغیب پس از درگذشت آیت الله منتظری، در ستایش از او سخن گفت و پس از وقایع روز عاشورا هم در پیام تسلیتی به میرحسین موسوی، کشته شدن خواهرزاده او و معترضان دیگر در حوادث این روز را "شهادت" خواند.

حملات هواداران حکومت و مأموران لباس شخصی به مسجد قبا که از روز عاشورا شدت گرفت، تا شنبه شب ادامه یافت و دامنه آن به بیت آقای دستغیب رسید.

در نامه سرگشاده اعضای مونث خانواده دستغیب در مورد حمله به این بیت آمده است: "ما که سالیان طولانی زندان و تبعید مردانمان را در حکومت ستم شاهی تحمل کردیم، این بار دختران خود را از ترس هجوم ناجوانمردانه سفاکان، به کنج خانه کشاندیم و از دیدن سر شکسته و خونین جوانانمان بر خود لرزیدیم".

مسجد قبا هم شنبه شب و پس از یکی دو بار دست به دست شدن میان مهاجمان و هواداران آیت الله دستغیب، سرانجام تخلیه و به دستور شورای تأمین استان مهروموم شد.

آیت الله دستغیب که ظاهرا در تهران به سر می برد، قصد بازگشت به شیراز را داشته که به گفته احمدرضا دستغیب (نماینده مجلس)، "به اجبار" از هواپیما پیاده شده است.

آیت الله علی محمد دستغیب که عضو مجلس خبرگان رهبری ایران است، در جریان حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از نحوه برخورد حکومت با معترضان به تندی انتقاد کرده بود.
سخنرانی انتقادی او در اجلاس سالانه خبرگان رهبری، اعتراضات هواداران آیت الله خامنه ای را برانگیخت به طوری که برخی از آنها در صدد اخراج او از این مجلس بودند، اما آیت الله خامنه ای در دیداری که با اعضای خبرگان داشت، بدون نام بردن از آقای دستغیب به آنها گفت که به نظر او نباید با کسی که نظر مخالف داشته است، برخورد کنند.

(بی بی سی)
--------------------------------------------------------------------------------
(راه سبز) اختصاصی جرس / بازداشت پیروان و شاگردان آیت الله دستغیب در شیراز - 1388/10/14 - January 4, 2010


جنبش راه سبز (جرس): بیش از 25 تن از پیروان و شاگردان آیت ا... علی محمد دستغیب از روز گذشته بازداشت شده اند.


به گزارش خبرنگار جرس، در میان بازداشت شدگان نام رزمندگان و جانبازانی نظیر بدرالدین هاشمی و مرتضی عاری به چشم میخورد.


شنیده ها حاکی است بازداشت شدگان هم اکنون در زندان عادل آباد شیراز نگهداری میشوند.

۱ نظر:

  1. انقلاب، آزادی ، جمهوری اسلامی،  چیبه سر این شعارها آمد . آیتالله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
    مسئولین لااقل شجاعت این را داشته باشند که اعلام‏ ‏کنند این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی و هیچ کس هم حق‏ ‏اعتراض و اظهار نظر و انتقاد ندارد
    امیدوارم تا کاملاً دیر نشده‏ ‏مسئولین امر به خود آیند و بیش از این وجهه نظام جمهوری اسلامی را در‏ ‏بین تودههای زجر کشیده و سیلیخورده ایران و در سطح جهانی خدشهدار‏ ‏نکنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند

    پاسخحذف

از نظر و لطف شما متشكرم.