۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

اخراج استادی که تشییع جنازه رفت!

سميه توحيدلو


خبر شوکه ام می کند، هرچند که این روزها کم نمی شنویم ماجراهایی اینچنین را. اخراج یا بازنشستگی زود از موعد اساتید، انحلال گروه های درسی چیز غریب و قریبی است این روزها. اما مگر چند نفر از ایشان می شود یک استاد جوان و خوش فکر و صاحب خلاقیت؟ مگر چند نفر از این اساتید مثل خودمان و هم زبان ِ خودمان وبلاگ می نويسند؟

البته دلیلی دارد جالب تر، آنقدر عجیب بود که سعی کردم از چند نفر هم بپرسم. در علت این نامه اخراج اینطور آمده است که دکتر عباس کاظمی در تشییع جنازه آیت الله منتظری در بین جمعیت دیده شده و البته ادعا شده است که شعار هم می داده اند. به همین دلیل حکم اخراج یا همان لغو قراردادش را در خانه اش فرستاده اند. و البته بسیارند کسانی که می گویند ایشان کلاس های آزادی برای گفت و گو دارند و به تصور آزادی بیان! مسایلی که مربوط به جامعه و رشته ما می شود، سر کلاس بحث می کنند و ظاهرا برخی از دانشجویان این روزها به جای درس و بحث، به جای استدلال و گفت و گو ترجیح می دهند منبع خبری برای بیرون از دانشگاه باشند!
و چه تلخ است اخراج یک استاد بخاطر حضور در تشییع یک مرجع، و چه وحدت حوزه و دانشگاهی !
http://smto.ir/

كانون صنفي معلمان
دکتر عباس کاظمی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، از اساتیدی است که دارای سابقه پژوهش های متعددی در جهاد دانشگاهی و برنده جایزه خوارزمی است. به تازگی کتاب جدیدش به چاپ رسیده است. صریح است و منتقد، به مانند هر جامعه شناسی که در مکتب انتقادی به روابط اجتماعی نظاره می کند. قراردادش با دانشگاه تهران تا اول ماه مهر آینده بوده، که دانشگاه نامه زده و آن را لغو کرده و گفته که از اول بهمن به بعد در قرارداد دانشگاه تهران نیست. این یعنی اخراج!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.