۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

دیدار علی رضا هاشمی ، علی اکبر باغانی و محمود بهشتی لنگرودی با خانواده هایشان و بازداشت تعدادی از معلمان

پنج شنبه سی ام اردیبهشت ماه آقای علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران ، آقای علی اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان و آقای محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در زندان اوین با خانوداه هایشان دیدار نمودند .
به گفته آقای مهدی بهلولی در وبلاگ " برشی از دغدغه های یک آموزگار " ، آقایان باغانی و بهشتی در حال حاضر، در سلول های سه چهار نفره نگهداری می شوند؛ اتهام آقای  بهشتی گویا اعتصاب غذای چهار روزه و اتهام آقای باغانی، بیانیه ی هفته ی معلم  از سوی شورای هماهنگی می باشد.
در این راستا ، به نظر می رسد که اتهام دبیر کل سازمان معلمان ایران نیز گفت و گو با دویچه وله در مورد  فعالیت های هفته معلم بوده باشد.

و خبرهاي ديگر :
 1- برپایه خبری که از برخی دوستان رسیده است اسماعیل عبدی،عضو کانون صنفی معلمان،روز چهارشنبه 29/2/89 بازداشت شده است. بازداشت کنندگان،گویا در بیرون منزل،عبدی را دستگیر،سپس با بردن او به منزل و برداشتن کیس کامپیوتر،به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. تاکنون نیز از ایشان هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

2- بازداشت و آزادی محمد فرجیان معلم آذربایجانی در پارس آباد(مغان)

 سا والان سسی : محمد فرجیان فعال مدنی آذربایجانی و معلم دبستانهای پارس آباد مغان روز چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ٨۹ پس از احضار به اداره اطلاعات پارس آباد(مغان)بازداشت و پس از یک روز بازداشت موقت آزاد شد.

به گفته نزدیکان فرجیان، حراست اداره آموزش و پرورش پارس آباد(مغان) روز چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ٨۹ ضمن فراخواندن این معلم آذربایجانی از وی خواسته بود که جهت پاسخ دادن به پاره ای سوالات به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر مراجعه کند. بدنبال مراجعه فرجیان به اداره اطلاعات مامورین امنیتی این معلم آذربایجانی را بازداشت و پس از یک روز بازداشت موقت او را آزاد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.