۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

حاجي بابايي و افزايش حقوق فرهنگيان

حاجی بابایی در دوره نمایندگی مجلس بارها وزرای وقت آموزش و پرورش را مسئول وضعیت نابسامان معیشتی معلمان معرفی کرد.
مواضع حاجی بابایی در باره معیشت و رفاه و فعالیت های صنفی معلمان، بعد از نشستن بر صندلی وزارت با چرخش 180 درجه ای مواجه شده است.
حاجی بابایی نماینده مجلس :" می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر  ساختار است. ما وزیر فرستادیم در اموزش وپرورش یا ساختار" .
می توان با همین استدلال شخص حاجی بابایی را مسئول مستقیم مشکلات فرهنگیان معرفی کرد. 
حاجی بابایی نماینده :« چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش وپرورش نمی تواند...».
این پرسش  هنوز هم تازگی و طراوت خود را حفظ کرده است و آقای وزیر باید به آن پاسخ دهد. 
حاجی بابایی نماینده مهم ترین ضعف وزرای آموزش و پرورش  را در حوزه « رفاه ، معیشت، رفع تبعیض و احقاق حقوق معلمان »  می دانست .
حاجی بابایی نماینده :« شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟» .
آقای وزیر به دفتر معلمان در مدارس سری بزنند و پای صحبت معلمان در زنگ تفریح بنشینند تا معلوم شود در زمان وزارت او چه مقدار فشار بر معلمان بیشتر شده است.  
حاجی بابایی نماینده :« 613 هزار معلم عضو صندوق هستند، آیا یک  معلم  نیست که مدیرعامل شود؟ که برود عضو هیات مدیره شود؟» .
باز هم پرسش از وزیر:« در این دوره چند نفر از معلمان وارد هیات مدیره صندوق شدند؟ آیا در بین 800 هزار عضو صندوق، هنوز هم معلمی نیست که مدیر عامل شود؟»
حاجی بابایی در بخشی از سخنان خود گفت:« وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند.» .
آیا ایشان حاضرند در یک جلسه مناظره با تعدادی از معلمان از عملکرد خود دفاع کند و اگر واقعا معلوم شد که در دفاع از حقوق معلمان کوتاهی کرده است استعفا دهد؟
فرمول حاجی بابایی برای افزایش حقوق معلمان: «اگر اعتبارات دولت در قانون بودجه 50 درصد بالا رفت باید حقوق معلمان هم 50 درصد بالا برود». 
اگر حاجی بابایی بر سر حرف خود مانده باشد، حقوق معلمان با توجه به افزایش 36 درصدی اعتبارات دولت در بودجه 89 باید 36 درصد اضافه شود.
متن کامل در ادامه مطلب

حقوق معلمان به کسی ربطی ندارد
وبلاگ > عبدالهی، شیرزاد  - شیرزاد عبدالهی
وزیر آموزش و پرورش درگفت‌وگو باایسنا گفت:" هنوز میزان افزایش حقوق معلمان مشخص نشده است و باید منتظر اعلام آن از سوی دولت باشیم." انتظارات تورمی به خاطر اجرای قانون حذف یارانه ها در سال جاری فضای پر از بیم و امیدی در میان حقوق بگیران ایجاد کرده است.
سکوت حاجی بابایی در مورد افزایش حقوق معلمان از این نظر تعجب برانگیز است که وی در دوره طولانی نمایندگی مجلس از مدافعان افزایش حقوق فرهنگیان بود و بارها وزرای وقت آموزش و پرورش را مسئول وضعیت نابسامان معیشتی معلمان معرفی کرد.
برخی از فرهنگیان معتقدند که مواضع حاجی بابایی در باره معیشت و رفاه و فعالیت های صنفی معلمان، بعد از نشستن بر صندلی وزارت با چرخش 180 درجه ای مواجه شده است. او حتی در برنامه ای که به مجلس ارائه کرد، سخنی از افزایش حقوق معلمان به میان نیاورد. 
حاجی بابایی در جمع کارکنان آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد گفت:" خبرنگاران هر گاه بیکار می شوند یاد موضوع استخدام و حق و حقوق معلمان می افتند... به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می گیرند و چرا کم می گیرند."
وزیر خطاب به خبرنگاران گفت:" مگر ما از شما سؤال می کنیم که شما چقدر حقوق می گیرید؟"
سخنرانی حاجی بابایی در جلسه استیضاح مرتضی حاجی در شهریور 83 را می توان صریح ترین موضعگیری وی در مورد مسایل ریز و درشت آموزش و پرورش دانست. انتظار بی جایی نیست اگر از حاجی بابایی توقع داشته باشیم به مواضع خود در این سخنرانی پای بند باشد.
حاجی بابایی در آن سخنرانی تاریخی بر مسئولیت شخص وزیر تاکید کرد و گفت:" می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر  ساختار است. ما وزیر فرستادیم در اموزش وپرورش یا ساختار."
می توان با همین استدلال شخص حاجی بابایی را مسئول مستقیم مشکلات فرهنگیان معرفی کرد. 
در ارتباط با تبعیض بین کارکنان دولت گفت:« چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش وپرورش نمی تواند...».
این پرسش  هنوز هم تازگی و طراوت خود را حفظ کرده است و آقای وزیر باید به آن پاسخ دهد. 
حاجی بابایی مهم ترین ضعف وزیر وقت را در حوزه « رفاه ، معیشت، رفع تبعیض و احقاق حقوق معلمان » دانست و گفت:« شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟»
پرسش از آقای وزیر این است که در دوره وزارت ایشان جایگاه تشکل ها کجاست؟
وی پا را از این هم فراتر گذاشت و خواستار برگزاری رفراندم شد تا معلوم شود:« ...این یک میلیون و هشتاد هزار نفر چند درصدش شما و این وزیرتان را قبول دارد.»
رفراندم پیشکش ! آقای وزیر به دفتر معلمان در مدارس سری بزنند و پای صحبت معلمان در زنگ تفریح بنشینند تا معلوم شود در زمان وزارت او چه مقدار فشار بر معلمان بیشتر شده است.  
نماینده همدان در مجلس ششم به تفاوت حقوق بین مدیران و کارکنان اشاره کرد و با ذکر اطلاعاتی به مقایسه حقوق یک مدیر درجه چندم آموزش و پرورش که بیش از 15 برابر حقوق یک معلم است پرداخت. می توان از حاجی بابایی پرسید که آیا تفاوت حقوق آن مدیر دست چندم با حقوق معلم در دوره وزارت او کمتر یا بیشتر شده است؟ 
وی در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:« 613 هزار معلم عضو صندوق هستند، آیا یک  معلم  نیست که مدیرعامل شود؟ که برود عضو هیات مدیره شود؟» باز هم پرسش از وزیر:« در این دوره چند نفر از معلمان وارد هیات مدیره صندوق شدند؟ آیا در بین 800 هزار عضو صندوق، هنوز هم معلمی نیست که مدیر عامل شود؟»
حاجی بابایی در بخشی از سخنان خود گفت:« وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند.» پرسش این است که آیا ایشان حاضرند در یک جلسه مناظره با تعدادی از معلمان از عملکرد خود دفاع کند و اگر واقعا معلوم شد که در دفاع از حقوق معلمان کوتاهی کرده است استعفا دهد؟
آن زمان فرمول حاجی بابایی برای افزایش حقوق معلمان خیلی سر راست و ساده بود. اگر اعتبارات دولت در قانون بودجه 50 درصد بالا رفت باید حقوق معلمان هم 50 درصد بالا برود. اگر حاجی بابایی بر سر حرف خود مانده باشد، حقوق معلمان با توجه به افزایش 36 درصدی اعتبارات دولت در بودجه 89 باید 36 درصد اضافه شود.

۱ نظر:

  1. سلام دوست عزيز از لطف شما متشكرم لينك شديد.سبزو پيروز و پايدار باشيد.

    پاسخحذف

از نظر و لطف شما متشكرم.