۱۳۸۹ فروردین ۶, جمعه

وزير آموزش و پرورش: همه مطالبات فرهنگيان پرداخت شد !!!

حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگيان در سراسر کشور تا پايان اسفند 1388 به طور کامل پرداخت شد.

به گزارش واحد مرکزي خبر، حميدرضا حاجي بابايي افزود: با وجود محدوديت بودجه آموزش و پرورش، 29 اسفند 1388 موفق شديم 30 درصد از پاداش پايان خدمت 9000 بازنشسته مقرر و پيش از موعد را پرداخت کنيم.

وي گفت: بر اين اساس 5 ميليون تومان به ازاي هر يک از بازنشستگان مقرر و دو و نيم ميليون تومان به ازاي هر بازنشسته پيش از موعد به حساب بانکي آنان واريز شده است.

حاجي بابايي افزود: اين درحالي است که براي پرداخت پاداش پايان خدمت 72 هزار بازنشسته فرهنگي، به حدود 1500 ميليارد تومان اعتبار نياز داشتيم که در بودجه ما پيش بيني نشده بود.

وي با بيان اينکه طبق قانون فقط دستگاه هايي که بودجه لازم را در اختيار دارند بايد پاداش پايان خدمت را پرداخت کنند گفت: با اين حال به دستور رئيس جمهور و با کمک معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري موفق به اين کار شديم.

حاجي بابايي اضافه کرد: مابه‌التفاوت پاداش پايان خدمت فرهنگيان را نيز به محض تامين اعتبار لازم از معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري پرداخت مي کنيم که البته در حال پيگيري موضوع هستيم.

وي گفت: همچنين دستور پرداخت مطالبات مربوط به مناطق محروم ويژه سال هاي 86 و 87 صادر و همه اقدامات لازم براي تامين اعتبار آن انجام شده است.

وزير آموزش و پرورش افزود: اعتبار لازم براي پرداخت فجرانه 50 هزار توماني به شاغلان و بازنشسته ها نيز به دستور رئيس جمهور تامين و پرداخت شده است.

حاجي بابايي گفت: بر اساس اطلاعات دريافتي برخي استان ها به علت تعطيل شدن بانک ها در پايان اسفند موفق به پرداخت بخشي از مطالبات نشده اند.

وي افزود: بر اساس اقدامات ما، هيچ يک از فرهنگيان نبايد طلب معوقه اي داشته باشد و اگر در برخي مناطق پرداخت نشده باشد يا مسئولان اين استان ها به موقع اقدام نکرده اند يا اعتبارات استاني در اختيار بانک ها قرار گرفته است اما بانک ها تعطيل شده اند.

وزير آموزش و پرورش گفت: با اين حال نمايندگان خود را براي اطمينان از پرداخت کامل مطالبات فرهنگيان به همه استان ها اعزام کرده ام و خود نيز از نخستين روز فروردين تلفني در حال پيگيري موضوع هستم تا در نخستين روز کاري پس از تعطيلات نوروزي پرداخت شود.

بيمه طلايي فرهنگيان از اول ارديبهشت اجرا مي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: بيمه طلايي فرهنگيان از ابتداي ارديبهشت امسال اجرايي مي شود.

حميدرضا حاجي بابايي افزود: با طي مراحل قانوني، دو شرکت بيمه ايران و دانا بر اساس مناقصه برنده شده اند و همه زمينه هاي لازم براي اجرايي شدن بيمه طلايي فراهم شده است.

وي افزود: بيمه طلايي، بيمه کاملي است که در حد بسيار بالايي مي تواند جايگاه و عزت فرهنگيان را در مسائل درماني حفظ و مشکلات آنان را برطرف کند.

به گفته حاجي بابايي، کارت بيمه طلايي در مقايسه با ديگر دفترچه‌ ها و کارتهاي بيمه، مزاياي بسياري دارد و در آن تا مبلغ 200 هزار تومان براي خدمات دندانپزشکي پيش‌بيني شده است.


بازتاب آنلاين 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.