۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

اما و اگرهای وزیر آموزش و پرورش برای یک امر بدیهی و البته لازم !





آقای حاجی بابایی چندی پیش در مورد تعامل و ارتباط با تشکل های فرهنگیان و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه فرهیختگان آن را موکول به آینده و آماده شدن شرایط کرد !
بخوانید :

« وزير آموزش و پرورش در پاسخ به فرهيختگان
آماده ي ارتباط با تشكل هاي صنفي فرهنگيان هستم

وزير آموزش و پرورش در حاشيه ي نشست خبري شنبه شب به فرهيختگان گفت : در صورت مهيا شدن شرايط،آماده ي برقراري ارتباط با تشكل هاي صنفي فرهنگيان هستم حاجي بابايي اما توضيحي در باره ي اين شرايط نداد كانون صنفي فرهنگيان ايران و سازمان معلمان از جمله تشكل هاي صنفي فرهنگيان هستند كه در طول سال هايي كه حاج بابايي در مجلس حضور داشت بارها با او ديدار كرده و مسائل فرهنگيان را در ميان گذاشته بودند .


پس از طرح وزير شدن او نيز اين تشكل ها با اشاره به حاضر شدن حاجي بابايي در تجمع فرهنگيان مقابل مجلس از او خواستند هم چنان با آن ها ارتباط داشته باشد از زمان وزارت محمود فرشيدي تعدادي از فرهنگيان عضو اين تشكل ها به هيات رسيدگي به تخلفات و دادگاه ها فرا خوانده شده و به احكام تعليق از خدمت و تبعيد محكوم شدند .


وزير آموزش و پرورش ديروزدر پاسخ به اين سوال فرهيختگان كه اين تشكل ها انتظار دارند وزيري كه پيش از اين نماينده ي آنان بوده همچنان با آنان ارتباط داشته باشد شما چه برنامه اي براي ارتباط با اين تشكل ها داريد؟ گفت در آينده با مهيا شدن شرايط با تشكل ها ارتباط خواهيم داشت .... »

این در حالی است که چندی قبل تر از آن وزیر آموزش و پرورش پیامی گرم و صمیمانه برای تشکلی به نام " کانون تربیت اسلامی فرهنگیان " فرستاد و متن کامل این پیام نیز در سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد !

بخوانید :


« وزیری از " جنس فرهنگیان " .... البته با کمی دیدگاه " خودی و غیر خودی " !

http://smieduer.blogspot.com/2009/12/blog-post_17.html


در ویکی پدیا تشکل تحت اداره فرشیدی وزیر معزول آموزش و پرورش این چنین معرفی شده است :

" کانون تربیت اسلامی که برخی از اعضای شاخه فرهنگیان حزب جمهوری اسلامی در آن عضو هستند ، توسط وزیر پیشین آموزش و پرورش دولت محمود احمدی نژاد اداره می‌شود . محمود فرشیدی، دبیرکل کانون تربیت اسلامی است که مدیرمسئولی نشریه زمزمه ، ارگان رسمی این تشکل را نیز عهده دار است "

با کمی تامل و جست و جو در مواضع این تشکل مشخص می شود که کانون تربیت اسلامی بسیار کم به مسائل و مشکلات صنفی فرهنگیان می پردازد و اکثریت آن را مواضع سیاسی  همسو با حاکمیت تشکیل می دهند .


آیا از نظر آقای حاجی بابایی تشکلی که نام برده شد در حوزه تشکل های صنفی فرهنگیان جای می گیرد ؟

آیا از نظر آقای حاجی بابایی و همفکران ، تشکل های منتقد فقط باید در قامت " صنف " - آن هم در تعریفی که خودشان دارند و می پذیرند - ظاهر شوند اما تشکل های همسو و اصطلاحا " خودی " قید و حدی ندارند و سیاست آن ها هم عین " صنف " ماست !

وزیر آموزش و پرورش به دنبال حصول و تحقق چه شرایطی است ؟


آیا ایراد سخنان مبهم و پهلو دار نمی تواند ناشی از این مساله باشد که ایشان فعلا از جانب آن ها هیچ خطری احساس نمی کنند و ترجیح داده اند که فعلا تشکل ها در همین حالت باقی بمانند !


شاید خاصیت قدرت این باشد که فرد به محض تصاحب آن محافظه کار شده و در پی توجیه وضع موجود برمی آید به ویژه آن که نظارت نهادهای مستقل و مردمی را نیز بالای سر خود حس نکند !


فراموش نکرده ایم که همین آقای وزیر زمانی که رئیس فراکسیون فرهنگیان در مجلس بود بودجه واقعی آموزش و پرورش را بیش از 17 هزار میلیارد تومان می دانست اما در حال حاضر به 10 هزار میلیارد تومان هم راضی شده است ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از نظر و لطف شما متشكرم.